Broga... pt. 2

Pendakian diteruskan. Segala rintangan dan halangan sepanjang perjalan ditempuhi dengan gaya maskulinnya. Ya, kaki kata stop, hati kata teruskan ke puncak! Sepanjang perjalan kami terjumpa dengan beberapa perkara mistik..... wuuuuuuuuuheeeeee(ala ala seram sikit..)
Kami suspek ni lah buaian yang digunakan oleh Bawang Putih. cerita lanjut (klik)..... Petang masih dara dan menunjukkan tanda tanda andartu. Kami harus pantas! Kaki melangkah, mulut bersiul, kamera ditekan... Akhirnya sampai lah kami di puncak ke-2 Broga. *Puncak pertama tempat buaian misteri. 





Angin bertiup kencang, pokok menari nari, awan berarak riang.... Alam menunjukkan tanda tanda kesedihan. Power bar ditelan, perjalan harus diteruskan.. dududududu... berlari lari ke puncak ke-3.....


*kami suspek , ni lah puncak ke-3
Keadaan permukaan yang agak tricky bagi yang kurang biasa macam kami membuatkan kami tak perasan sudah melepasi puncak ke-3, sehingga diberitahu homosapien yang dalam perjalan turun.... 

*Sroohh sroohh sroooh.. Semua kaget! Terhenti! Adrenalin mengendur dan menegang simultaneously! 
"..dik, beware sikit. Ada TUUTTTT HUTAN tadi..." Haram jadah betul. Patutlah ada bunyi bunyi misteri... Takpa, terus melangkah.... Finally, sampai sudah di puncak ke-4. HOOORAAAYYYYYY!





Sekian saja kisah Broga. Insyaallah akan ada pt. 4 & pt. 5 . Second trip on 02.12.2010, Sunrise Projekt. :)


credit: Joe Malek, Khairi, Izat Nazrin & Haiqal(disebalik tabir)
*gambar sekitar pembikinan cerita tipu tipu Broga...















notakaki: Jangannaksukasukasangatbilamendaki. :)

4 comments:

  1. aku pun tingin ar nak nak naik bukit nie..
    tengok cam best je

    ReplyDelete
  2. Memang patut naik! setengah jam jer nak daki.. scenery superb. :D

    ReplyDelete